Šufan / Blog / 5 tipů, jak zvládnout svátky bez přejídání

5 tipů, jak zvládnout svátky bez přejídání

Vánoce se opět blíží a s nimi i vánoční dobroty. Znervózňuje vás představa, jak letos svátky a jídlo zvládnete? Jak se letos opravdu vyhnout vánočnímu přejídání a mít vyvážený jídelníček bez omezování?

1. Zdravé mlsání? Jedině s mírou!

Snažíte se péct zdravější cukroví? Vyměnit bílou mouku za celozrnnou, místo mléčné čokolády hořkou, místo klasického másla ořechové? Nezapomeňte, že suroviny mohou být nutričně sice hodnotnější, ale určitě to neznamená, že jsou nízkokalorické, nebo že byste jich mohli sníst nekonečné množství. Ať už si budete dávat cukroví klasické nebo to “zdravější” myslete na množství. Jedině v rozumné míře to bude zdravé cukroví.

Cukroví si nezakazujte a raději si ho dejte jako rozumnou svačinu nebo třeba snídani. Pár kousků na talířek, k tomu tvaroh a třeba i kousek jablka. Vše snězte v klidu, bez výčitek nebo schovávání, aby někdo neviděl, že mlsáte. Takto vás porce jídla hezky zasytí a nebudete mít nutkání neustále ujídat dál a dál. A jestli do Vánoc jdete s tím, že “Jsou Vánoce, no tak co?”, možná byste se měli zamyslet především nad tímto přístupem.

2. Myslete na vyváženost všech jídel

Snažit se omezovat zbytek jídelníčku a pak si tedy pořádně dopřát, není úplně nejlepší nápad. Tím docílíte maximálně toho, že budete mít nutkání se přejíst. Naopak byste měli myslet na vyváženost všech vašich jídel a nevynechávat hlavní jídla. Snažte se i v této době stravovací režim co nejvíc připodobnit tomu běžnému. 

3. Pozor na alkohol

K svátkům pro mnoho lidí patří i alkohol, ať už svařák, punč nebo jen víno a pivo. Zkuste se zamyslet i nad ním. Nejen že alkohol obsahuje hodně energie a je tedy kaloricky hodně vydatný, taky podporuje i chuť k jídlu. Naopak zpomaluje tvorbu svalů a pokud konzumujete alkohol často je to nejspíš důvod, proč vám stále zůstává víc zásobního tuku než by bylo zdrávo.

4. Bez zákazů a předsevzetí.

Když si dáte zákaz, že nic z toho jíst nebudete, tak vás to akorát bude lákat a nejspíš to nevydržíte. Stejně tak pokud si naopak řeknete, že se můžete úplně spustit a od Nového roku začnete naplno. 

Běžte do toho s rozumem a zamyslete se, jestli tohle je ten nejlepší přístup, jak si užít vánočního jídla a zároveň být i psychicky v pohodě.

5. Přejedení nekompenzujte hladověním nebo nadměrným cvičením

Když se vám stane, že toho sníte víc, než byste chtěli a je vám třeba i zle, tak si to nevyčítejte. Jeden den vám vážně neublíží, ačkoliv máte pocit, že ano.

Další den jednoduše začněte s klidem ve vašem běžném režimu. Ono totiž nezáleží tak moc, jak se stravujte mezi Štědrým dnem a Novým rokem jako na tom, co jíte přes celý rok. 

Přejeme krásné a klidné svátky!
 

 

Autor: Andrea Mokrejšová

Přečetli jste si o nich

Objevujte s námi dál

5 pilířů šufanovské výroby

5 pilířů šufanovské výroby

30. 12. 2022 • 5 minut čtení

Kontakt

Tel. +420 731 469 919
E-mail: [email protected]
Pracovní doba: 6.45–16.00

Dokumenty

Obchodní podmínky

Reklamační řád

Zásady ochrany osobních údajů

Formulář pro odstoupení od smlouvy

Cookies

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas.

Nastavení cookies

Kontakt

Tel. +420 731 469 919
E-mail: [email protected]
Pracovní doba Po-Pá:
6.45–16.00

Cookies

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas.

Nastavení cookies

Velkoobchod

Nákup

Registrace

Nakupujte pro svůj obchod
Šufan VE VELKÉM