Šufan / Blog / Granola ve zdravém jídelníčku

Granola ve zdravém jídelníčku

Oblíbená snídaňová alternativa pro spoustu lidí, kteří po ránu raději volí sladkou variantu a nemají příliš mnoho času. V tomto článku se dozvíte, proč granolu zvolit a jak ji zařadit, aby byl váš jídelníček vyvážený.

Granola je jeden z typů zapékaného müsli, na trhu najdete velké množství nejrůznějších kvalit. Při jejím nákupu si dejte pozor, co je v jejím základu, jaký tuk byl použit, stejně tak na jeho množství a obsah cukru. Velmi často se pak může stát, že se ze zdánlivě zdravé snídaně nebo svačiny stane spíše sladká tečka.

Čtěte pozorně složení

Ve složení byste vždy měli hledat na prvním místě vločky. Granola by totiž měla být zdrojem zejména komplexních sacharidů, a to zabezpečí právě vločky. Podívejte se také, jaký byl použitý tuk na její zapečení. Velmi často to bývá tuk kokosový, který není příliš vhodný. Pokud jsou zapečená ořechovými másly, je to co do složení tuků daleko vhodnější. Jen myslete na to, že tam toho tuku bude stále relativně dost, proto ve většině případech už není potřeba další tuk (například v podobě ořechového másla) přidávat.

Plnohodnotnou snídani pak vykouzlíte tak, že granolu doplníte méně tučným mléčným výrobkem jako je skyr, řecký jogurt, polotučný a nízkotučný tvaroh. Díky tomu doplníte dostatek bílkovin, ale také vápníku a u skyru a jogurtu i probiotika. Misku s granolou doplňte také čerstvým ovocem pro další vlákninu a také vitamin C.

A co ještě se dá s granolou dělat?

Tu ořechovou, která není příliš sladká, můžete přidat na míchaná vajíčka, nebo třeba na chléb s tvarohovou či řepovou pomazánkou. Do sladké snídaně volím nejčastěji pro změnu jahodovou nebo čokoládovou, kde jsou opravdu velké kusy řemelsné čokolády. Já osobně si s ní ráda lehce posypu ovesnou kaši, hezky tam křupe a je to prima ozvláštnění. Skvěle chutnají i s kefírem, to mám nejraději jako osvěžující svačinu během dne. 

Když mi zrovna dojde ta od Šufanu, připravuji si ji i doma. Jako základ používám ovesné vločky (cca 2 hrnky), přidávám pekanové ořechy, strouhaný kokos a skořici. Vše spojím 2 lžícemi tahini a lžící medu nebo čekankového sirupu. Peču na 170 °C zhruba 30 minut a po dopečení přidám ještě lyofilizované ovoce.

Autor: Andrea Mokrejšová

Granola ve zdravém jídelníčku Granola ve zdravém jídelníčku
Granola ve zdravém jídelníčku

Přečetli jste si o nich

Objevujte s námi dál

Snídaňovníček

Snídaňovníček

3. 1. 2024 • 5 minut čtení

Kontakt

Tel. +420 731 469 919
E-mail: [email protected]
Pracovní doba: 6.45–16.00

Dokumenty

Obchodní podmínky

Reklamační řád

Reklamační protokol

Zásady ochrany osobních údajů

Formulář pro odstoupení od smlouvy

Cookies

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas.

Nastavení cookies

Kontakt

Tel. +420 731 469 919
E-mail: [email protected]
Pracovní doba Po-Pá:
6.45–16.00

Cookies

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas.

Nastavení cookies

Velkoobchod

Nákup

Registrace

Nakupujte pro svůj obchod
Šufan VE VELKÉM